søndag den 30. december 2007

Flydende marked i Can Tho - og en laaaaaaaaang rejse

Dagen startede med at besøge det flydende marked i Can Tho. Sofie købte en vandmelon - som vi endte med at betale overpris for. Men pigen vi handlede med lavede en glimrende performance og spillede forudrettet over prisen og brokkede sig højlidt - med et smil på læben.

Fællesantenne er ikke noget man kender til her...

Derefter gik turen til Saigon og videre med fly til Hué. Undervejs fik vi frokost - og sticky rice. Damen kom ind med hvad der mindere om et strudseæg, klippede det i stykket og kaldte det sticky rice. Det var en slags ris-kager med sukker - og smagte rigtigt godt.

Det var en lang tur - vi tog fra Can Tho kl 11 imorges og ankom kl 9 om aftenen her på Pilgrimage Village i Hué. Omgivelserne virker meget smukke - men da det er mørkt er det svært at se. Vi glæder os derfor naturligvis til at vågne op imorgen tidlig og se hotellet og byen. Vi har en Honeymoon Pool Hut med privat pool, og det er et privat hus med en flot udsigt.

Sofie var træt - men insisterede på at lave sofaen som i kan se ovenfor om til en krybbe - og så faldt hun i søvn.